« عمرکشون ونظر مقام معظم رهبریشهادت و جشن امامت 2 ؟؟؟؟؟؟؟ »

نکته سوم:
چند پرسش از تاریخ و تاریخ نویسان است که:
1-آیا امام علی (علیه السلام) یک روز پس از شهادت پیامبر گرامی، به جهت امام شدن شادی کردند؟
2-آیا امام حسن (علیه السلام) یک روز پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام علی (ع) شاد و خرسند بودند؟ و به جهت امام شدن شادی کردند؟
3-یا امام حسین (علیه السلام) یک روز پس از شهادت برادر بزرگوارشان امام حسن (ع) شاد و خرسند بودند؟
4-آیا امام سجاد (علیه السلام) یک روز پس از شهادت امام حسین (ع) شاد بودند؟

پاسخ همه تاریخ نویسان و اجماع آنها یک کلمه است که اصلا چنین حرکتی از هیچ یک از امامان معصوم (علیهم السلام) سرنزده است،
و این شک انسان را به جعلی بودن و استکباری بودن این حرکت در جامعه مهدوی به ویژه جامعه مهدوی و انقلابی ایران اسلامی بیشتر می کند!
در نتیجه روشن است، جشن امامت گرفتن برای امام زمان (علیه السلام) هیچ توجیه شرعی و عقلی مناسبی ندارد و متاسفانه به خاطر برخی مصلحت نگری ها سنت هایی در میان شیعیان نهاده می شود، که بطلان آن روشن و بدیهی است و پیامد های منفی آن در آینده خود را نشان خواهد داد و دیگر فرصت جبران نیز از دست خواهد رفت؛ فقط افسوس از این غفلت، نصیب شیعیان خواهدشد.

 


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 24 آبان 1397
نظر از: ابراهیمی [بازدید کننده]
ابراهیمی
این که درچندین پیام تون نگاشتید مستند شرعی ندارد حرف صحیحی است لکن گرفتن مجالس عزا و شادی اگر مستند نباشد وجب بدعت نخواهد بود. دهه کرامت و ولایت هیچ مستند شرعی ندارد از ولادت حضرت معصومه س تا ولادت حضرت رضا ع جشن گرفته می شود و مستند شرعی ندارد لکن این موجب بدعت نیست. برخی از مصالح و اهداف کلان می تواند زمینه برگزاری چنین جشنی باشد. واضح است برای اینکه با عید الزهرا در نهم ربیع مخالفت شود و این مصلحت مهمی است که می تواند مروج این جشن در نهم ربیع باشد. اشکال دیگری که ممکن است گرفته شود مساله عدم تناسب جشن با شهادت است که در جواب باید گفت فردای شهادت چنین جشنی برگزار می شود.
1397/08/24 @ 20:56
پاسخ از: سربند [عضو] 
سلام علیکم خدمت استاد بزرگوارم آقای ابراهیمی ممنون از اینکه افتخار دادید در وبلاگ ما نظر ارزشمند دادید . استاد گرامی اگر آنچه شما فرمودید هدف از عیدالزهرا جشن امامت و غدیر دوم باشد هیچکس اعتراضی ندارد چون سفارش پیامبرص است . اما من به این جهت با عیدالزهرا مخالف هستم چون در نظر عرف عیدالزهرا نشانگر امامت و ولادت حضرت و غدیر دوم نیست بلکه آنها معنا می کنند این روز کشته شدن عمر هست و بخاطر شادی دل حضرت زهرا س شادی می کنند . از آنجا که این عید مصادف با هفته وحدت است مسلما موجب اختلاف به جامعه مسلمانان می شود . ممنون استاد گرامی
1397/08/24 @ 22:51
پاسخ از: سربند [عضو] 
سلام علیکم خدمت استاد بزرگوارم آقای ابراهیمی ممنون از ایمکه افتخار دادید در وبلاگ ما نظر ارزشمند دادید . استاد گرامی من به این جهت با عیدالزهرا مخالف هستم چون در نظر عرف عیدالزهرا نشانگر امامت و ولادت حضرت و غدیر دوم نیست بلکه آنها معنا می کنند این روز کشته شدن عمر هست و بخاطر شادی دل حضرت زهرا س شادی می کنند . از آنجا که این عید مصادف با هفته وحدت است مسلما اختلاف به جامعه مسلمانان می شود . اگر آنچه شما فرمودید هدف از عیدالزهرا جشن امامت و غدیر دوم باشد هیچکس اعتراضی ندارد چون سفارش پیامبرص است . ممنون استاد گرامی .
1397/08/24 @ 22:30
نظر از: ابراهیمی [بازدید کننده]
ابراهیمی
یوم‌الله نهم ربیع‌الاول روز شادی منتظران و زمانی برای تجدید میثاق با امام حاضر است. در این روز می‌توان با برپایی جشن به امامت رسیدن آن حضرت، توزیع هدایا بین مردم و به خصوص جوانان، اطعام نیازمندان، برگزاری جلساتی پیرامون شناخت بیشتر حضرت مهدی(عج)، پاسخ به شبهات درباره مهدویت، سفر به اماکن زیارتی به خصوص مسجد مقدس جمکران، برگزاری مراسم دعای ندبه در صبح روز نهم ربیع‌الاول، برگزاری دعای عهد و زیارت آل یس در عصر روز نهم ربیع‌الاول، ارسال پیام تبریک به دوستان در شبکه‌های اجتماعی، نصب پرچم‌های مهدوی، قربانی کردن و صدقه دادن برای سلامتی حضرت مهدی(عج)، هدیه دادن به کودکانی که نام آنها مهدی یا دیگر القاب امام زمان (عج) است و گره گشایی از کار شیعیان در ترویج اهمیت این روز سهیم باشیم. یادمان نرود که نهم ربیع‌الاول روزی در امتداد غدیر و حتی خود غدیری دیگر است.
1397/08/24 @ 20:49
پاسخ از: سربند [عضو] 
سلام استاد بزرگوارم جناب آقای ابراهیمی ممنون از نظر ارزشمند شما . نهایت استفاده شد. بله من هم با شادی غروب شهادت وپایکوبی آن مخالف هستم اما پیشنهادا شما در مورد این میثاق غدیر دوم عالی بود .ممنونم
1397/08/24 @ 22:08


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
سلام .این وبلاگ درنظر دارد جزوات و نمونه سوالات اصول فقه و مسائل روز مفید دراختیار مخاطبان خود قرار دهد .از نظرات دوستان نهایت تشکر را دارم.
جستجو