« شهادت و جشن امامت 2 ؟؟؟؟؟؟؟"کالای ایرانی" »

#شهادت_امام_عسکری_علیه_السلام
با عرض سلام و تسلیت شهادت مظلومانه امام عسگری (ع) به شما منتظران و مهدی یاوران عزیز

نکته اول:

?? یکی از نکات قابل توجه و شبهه انگیز بحث جشن آغاز امامت امام زمان (عج) است که اندکی تفکر و تعقل انحراف جامعه مهدوی را از مسیر اهل بیت (ع) به خوبی نشان می دهد و ضرورت توجه به آن از سوی خردمندان مهدی با ورود روشنگری نسبت به آن برکسی پوشیده نیست به همین جهت نکاتی را تقدیم شما عزیزان می کنیم:
نکته اول:

❓آیا براستی به امامت رسیدن امام زمان (عج) جشن و شادی دارد؟

❓آیا این که امروز روز هشتم ربیع برای شهادت امام عسکری (ع) عزاداری می شود، اما شب نهم ربیع با روز آن برای به امامت رسیدن امام زمان (عج) شادی می شود مستند شرعی دارد؟
پاسخ
1-قطعا نه هرگز چنین نگاهی با فرهنگ ارزشمند و والای اهل بیت (ع) سازگاری ندارد و با مفهوم صریح روایت مذکور و دیگر روایات اهل بیت (ع) سازگاری ندارد.
2-باعقل و منطق هم سازگاری ندارد. مخصوصا با جوان بودن امام عسگری (ع).
3-این گونه حرکتها با سیره سلاطین و ستمگران دنیا طلب همخوانی بیشتری دارد.
4-چه بسا این خود دسیسه ای باشد برای انحراف اندیشه صحیح مهدوی بعد از شهادت امام عسگری (ع) که امامت و ولایت را همچون سلطنت و پادشاهی جلوه دهند، همچنان که یزید ملعون بعد از شهادت امام حسین (ع) در مجلس شام آن شعر کفر آمیز را خواند که بنی هاشم با سلطنت و پادشاهی، بازی کردند و وحی و قرآن و دین بهانه آنها بود؛ جریان بنی عباس و دیگر جریان های استکباری هم همین نگاه را با بیان دیگری در اندیشه مهدوی نفوذ دهند.
ادامه دارد.....


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 24 آبان 1397


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
سلام .این وبلاگ درنظر دارد جزوات و نمونه سوالات اصول فقه و مسائل روز مفید دراختیار مخاطبان خود قرار دهد .از نظرات دوستان نهایت تشکر را دارم.
جستجو