« رازحدیث چشم پشهیازده ویژگی منحصر به فرد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام »

گریه عوامل مختلفی دارد:

1- گاهی گریه نشانگر عجز و زبونی است مثل گریه ی شخص ناتوان، در برابر ظالم . (در این نوع از گریه ، گریه کننده با گریه اش تقاضای دلسوزی از طرف ظالم را دارد.) این چنین گریه‏ ای مورد تأیید اسلام نیست،

2- و گاهی هم گریه بخاطر ترس از آینده تاریک و ابهام در آن است‏، این هم از نظر اسلام وجهی ندارد.

3- اما گریه بر امام حسین علیه السلام نه این است و نه آن؛ بلکه گریه‏ ای است که نمایانگر پیوند عاطفی با اهداف ابا عبدالله علیه السلام می‏باشد. اگر در این مورد دلمان بسوزد؛ حکایت از انسانیت ما دارد،حکایت از این دارد که از انسانیت بیگانه نیستیم و پیوندی با انسانیت داریم.

حال اگر کسی بر مظلومیت و ظلمی که بر ابا عبدالله رفته،گریه کند این حکایت می کند از اینکه من خود را از حسین علیه السلام و هدفش جدا نمی‏دانم و ظلم بر او و خاندانش را ظلم بر خود تلقی می‏کنم و محزون می‏شوم‏.

انسانی که هیچگونه ارتباطی بین خود و شخص دیگر قائل نیست برای او دلسوزی هم ندارد.

بهر حال این گریه نوعی اعلام وفاداری به امام و اهدافش می‏باشد،آنهم پیوند عاطفی که یاد امام حسین علیه السلام را همیشه زنده نگه می‏دارد و خود می‏تواند انسان را متحرک کند و به هدف امام حسین علیه السلام نزدیک کند.

اثرات گریه برامام حسین علیه السلام:

گریه برای اهل بیت علیه السلام جدای از اینکه برکات معنوی و اثرات روحانی خاصی که دارید شامل دیگر اثرات هم هست .

1 - در قدم اول گریه برای اهل بیت علیه السلام به خودی خود نوعی ابراز محبت و مودت هست.ما با سوگواری و اشکمان برای اهل بیت علیهم السلام عشق و محبت قلبیمان را به منصه ظهور می رسانیم.
همانطور که تمام مسلمانان عالم می دانند مودت به اهل بیت علیهم السلام از دستورات الهی است
در قرآن آمده :
قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى بگو: «من هيچ پاداشى از شما بر رسالتم درخواست نمى‏کنم جز دوست‏داشتن نزديکانم [= اهل بيتم‏]؛ در این آیه شریفه لفظ مودت آمده
حال برای روشن شدن معنای دقیق آیه و وجه استفاده آن باید تفاوت محبت با مودت مشخص شود.
مودت هم معنی محبت است اما با اندکی تفاوت .
تفاوت مودت با محبت در اینست که محبت شامل عشق و ارادت قلبی می شود اما مودت ، محبت و عشق قلبی باضافه ابراز و نشان دادن این محبت .
لذا باید برای اهل بیت علاوه داشتن محبت مکنون و مضمر آنرا به ظهور نشاند و به دیگران این عشق زیبا و آسمانی را نشان داد.
پس گریه و اشک ما که برخواسته از ارادت و عشق ازلی و ابدی ما دلسوختگان است خود ابراز محبت و مودتی است که خداوند ما را ارشاد به این کار نموده


2-گریه برای اهل بیت یک نوع پل ارتباط عاطفی بین ما و انهاست.وقتی ما برای ایشان اشک میریزیم یک ارتباط عاطفی و انس قلبی با اهل بیت علیه السلام بصورت قهری و جبری پیدا میکنیم. از آنطرف هر چه انسان در محبت اهل بیت علیه السلام پیش رود در ایمان به خدا پیش رفته .
چرا که دین چیزی غیر از محبت نیست و محبت اهل بیت محبت الله است.

به هر حال گریه بر امام گریه بر شخص امام نیست بلکه گریه بر ظلمی است که بر مذهب و اسلام رفته است يا به عبارت ديگر گريه بر مظلوميت شجره طيبه اي است كه از آب زلال حيات بخش محروم شده و از تشنگي له له مي زند و تنها راه ارتزاق آن قطرات اشك عاشقان است.

نکته: (در آزمايشات دانشمند ژاپني قطره اشكي كه براي امام حسين علیه السلام ريخته مي شود ساختمان ملكولي آن شبيه قطره خون است)

براي مطالعه بيشتر به آدرس هاي زير هم مي توانيد مراجعه نماييد:

http://www.x-shobhe.com/main.php?sid=1680

http://www.hawzah.net/Hawzah/QandAs/QandAs.aspx?id=9818


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 16 آبان 1393
نظر از: لیزا [عضو] 
salam azizam man hamoniyam ke matne ashpazi ro gozashtam . mamnon ke nazar gozashti. baraye en gesmat az ketabe cheshmane barani ham mitony estefadeh koni.
1393/08/17 @ 16:56
نظر از: ابراهيمي ازندرياني [عضو] 
سلام دوست گلم تبریک فراوان بابت اینکه وبلاگ پربارتون برترمعرفی شده درپناه حق موفق وموید باشین -------- پاسخ سلام دوست خوبم ممنون از اینکه از وبلاگ بازدید کردید وخوشحالم مفیدبود. ان شاالله موفق باشید.
1393/08/16 @ 21:49
نظر از: رحیمی [عضو] 
با سلام جهه حق و باطل و نبرد آنها همیشه در جریان است و نظاره گران عزاداران که با چهره های آرایش کرده به خیابان ها می ریزند دست کمی از یزیدیان آن عصر ندارند. ----------- پاسخ سلام دوست خوبم ممنون از مطلب زیبایتان. متاسفانه دشمن آگاهانه درپی اغفال جوانان هست وبا تبلیغ منفی ونشان دادن الگوی مبتذل جوانان را به خود جذب کرده مبلغان باید هوشیار باشند با دادن الگو صحیح آنها را دریابیند ورها نکنند تا غرق نشوند. اللهم عجل لولیک الفرج
1393/08/16 @ 21:01


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
سلام .این وبلاگ درنظر دارد جزوات و نمونه سوالات اصول فقه و مسائل روز مفید دراختیار مخاطبان خود قرار دهد .از نظرات دوستان نهایت تشکر را دارم.
جستجو